Arkusz kalkulacyjny
Microsoft Excel - część pakietu Microsoft Office
Libre Calc - część pakiety Libre Office (https://pl.libreoffice.org)
Dokumenty Google - wymaga posiadania Internetu i konta Google
Microsoft Excel Online - wymaga posiadania Internetu i konta Microsoft
Arkusz kalkulacyjny to jedna wielka tabelka. Ma bardzo dużo możliwości,
Tabelka nazywa się tutaj arkuszem Składa się z kolumn – oznaczonych literami A B C D….. oraz wierszy – oznaczonych liczbami 1, 2, 3, …. Pojedyczne pole tabeli nazywamy komórką i ma oznaczenie trochę szachowe, tylko pól więcej niż na szachownicy: A5, B12, D4 itd.
Jeżeli chcemy podać daną komórkę zawsze podajemy jej adres w kolejności Kolumna Liczba.
Do komórek możemy wpisywać liczby, tekst i tzw. formuły (o nich za kilka lekcji)
Arkusz kalkulacyjny rozpoznaje liczby i ustawia je standardowo do prawego marginesu komórki. Z kolei tekst – ustawia do lewego marginesu komórki. Gdy wpisujecie ułamki dziesiętne – w przypadku polskego excela używamy przecinka a nie kropki.
Wykres
Wchodzimy na kartę wstawianie Zaznaczamy całą tabelę (razem z nagłówkami). Klikamy w menu POLECANE WYKRESY Wybieramy typ wykresu i klikamy OK.
Obliczenia
Obliczenia w arkusz wpisuje się za pomocą FORMUŁ
Każda formuła rozpoczyna się od znaku =.
Stosujemy nawiasy () oraz przyjęte znaki rys. 1 + (dodawanie) – (odejmowanie) * (mnożenie) / (dzielenie)
W zapisie formuł wpisujemy liczby lub adresy komórek.
Można też skorzystać z gotowych funkcji